Hvordan sikres og hvad driver væksten?


Det faktum, at et selskab vækster ikke nødvendigvis betyder, at der ses en sund profit, desværre …

“Hvis du ikke kan slå dine konkurrenter, blot slutte sig til dem, eller endnu bedre købe dem ud.”

Hvem kender ikke dette udtryk? Jo mere vigtigt det er at undgå at komme i en sådan situation.

“Du skal ikke konkurrere med rivaler – gør dem irrelevante”

Kun gennem due diligence, fastlæggelse af den rigtige strategi omfattede målbare målsætninger og selvfølgelig fastholde fokus på forretningsprocesser, vil selskabet lykkes med at være på forkant med udviklingen og være en fremtidssikret virksomhed.

Vækst Drive er som internationale standarder et redskab, der på en enkel og ligefrem måde, angiver de områder i virksomheder, der skal undersøges, hvor man kan finde grundlag for optimering og yderligere vækst.

I stedet for at fokusere på ALARM områder (rødt område), se på de områder, der viser sig at være effektiv (grønt område). Her er noget, der virkelig ‘spiller’, lykkedes perfekt!

Hvad sker der, hvad er det, der fungerer så godt? Alle medarbejdere trives, er innovative og genererer næsten aldrig lavet fejl af nogen art? Overfør disse objektive beviser på fremragende præstationer på andre områder af virksomheden, hvor analysen viser at der er plads til forbedringer.

Videndeling på tværs af organisationen fremmes gennem kommunikation og dialog, rettidig information til medarbejderne om alle spørgsmål, som er relevante for deres daglige arbejde.

• Har virksomheden den rigtige strategi?
• Er strategien velkendt blandt alle medarbejdere i hele organisationen?
• Hvordan sikrer vi løbende information om udviklingen i virksomheden?
• Hvad med samarbejde på tværs af afdelinger?

Glade og tilfredse medarbejdere driver væksten. Medarbejderne er den vigtigste ressource i virksomheden, uden dem ingen produktion eller service og uden produktionen eller tjenester ingen virksomhed.

Vækst Drive stammer fra Blue Ocean og karakteriserer et marked uden konkurrenter, fordi den måde, virksomheden arbejder, simpelthen er unik såvel som deres produkter/services er.